Жоба орындалу мерзімі: 2022-2024
Жоба өзектілігі: Жоба идеясының өзектілігі үш аспектіге байланысты болды:
— зерттелетін мәселенің әлеуметтік-құқықтық мәні, оның шешімі заңның үстемдігін қамтамасыз етуге, бала құқықтарын қорғаудың конституциялық және халықаралық кепілдіктерін нығайтуға және оқу-тәрбие процесін құқықтық реттеуді дамытуға ықпал етеді;
— құқықтық аспект, яғни балалардың құқықтарын қамтамасыз ету жүйесін құқықтық реттеудің бар кемшіліктері: білім алуға және демалысқа; қадiр-қасиетiне және жеке басының тұтастығына; сөз бостандығына және өз пікірін білдіруге, өзінің қоғамдық белсенділігін дамытуға; ақпаратты алу және тарату; толық дене, психикалық, адамгершілік және рухани даму үшін қажетті өмір сүру деңгейі мен жағдайлары туралы;
— білім беру саласы мен балалардың құқықтарын қорғайтын мекемелердің жүйелі сатылы құқықтық дамуын құру бойынша іргелі әлеуметтік-ғылыми білімдердің теориялық дамуының жеткіліксіздігі.
Жоба мақсаты: Қазақстан Республикасында білім беруді құқықтық реттеу, балалардың құқықтарын қорғау жүйесі проблемаларын кешенді пәнаралық зерттеу.
Жоба міндеттері:
— Қазақстан Республикасының Білім беру саласындағы қолданыстағы заңнамасын және балалардың құқықтарын қорғау жөніндегі институттарды құқықтық нормалардағы олқылықтардың, коллизиялардың және басқа да кемшіліктердің бар-жоғын зерттеу, сондай-ақ оларды шешу жолдарын іздеу;
— білім беру және балалардың құқықтарын қорғау жүйесін құқықтық реттеу саласындағы халықаралық нормалар мен стандарттарды, оның ішінде Қазақстан Республикасының Бала құқықтары туралы БҰҰ Конвенциясына хабарлама рәсімдеріне қатысты факультативтік хаттаманы ратификациялауға дайындық мәселелерін зерттеу және талдау;
— Қазақстан Республикасының Білім беру саласындағы қолданыстағы заңнамасын және балалардың құқықтарын қорғау институттарын жетілдіру бойынша нақты ұсыныстар әзірлеу;
— құқықтық нормалардың орын алған олқылықтарын, коллизияларын және басқа да кемшіліктерін жою және еңсеру мақсатында Қазақстан Республикасының заңнамасына өзгерістер мен толықтырулар дайындау (салыстырма кесте).
Зерттеу тобының құрамы:
1) Ғылыми жетекшісі: Рахимова Гәкку Нұрланқызы, философия ғылымдарының докторы (PhD), Хирш Индекс-1, ORCID https://orcid.org/0000-0002-3812-7459, Scopus Author ID 57211690037
2) Ғылыми кеңесші: Хамзина Жанна Амангелдіқызы, заң ғылымдарының докторы, профессор, Хирш Индекс-18, ORCID https://orcid.org/0000-0003-0913-2002, Scopus ID 56682131400, Researcher ID Web of Science: K-4228-2019
Нәтижелер // Күтілетін нәтижелер:
— Қазақстан Республикасының Білім беру саласындағы заңнамасын және балалардың құқықтарын қорғау жөніндегі институттарды құқықтық нормалардағы олқылықтардың, коллизиялардың және басқа да кемшіліктердің бар-жоғы тұрғысынан зерттеу жөніндегі талдамалық есеп;
— білім беруді құқықтық дамыту және балалардың құқықтарын қорғау саласындағы халықаралық нормалар мен стандарттарға сәйкестігіне талдамалық есеп;
— білім беруді және балалардың құқықтарын қорғау жүйесін жүйелі құқықтық дамыту үшін Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасын жетілдіру жөніндегі нақты ұсыныстар;
— Қазақстан Республикасының Білім беру және балалардың құқықтарын қорғау жүйесі саласындағы заңнамасын жетілдіру мақсатында нормативтік құқықтық актілердің жобаларын дайындау кезінде заң шығару жұмысында пайдаланылуы мүмкін заңнамалық түзетулер (салыстырма кесте).
Arts and Humanities Citation Index немесе Social Sciences Citation Index Web of Science деректер базасында индекстелетін немесе Scopus деректер базасында CiteScore бойынша 35процентильі бар ғылыми басылымда кемінде 2 (екі) мақала бар.