В предлагаемом проекте будут изучены методологические, научно-педагогические основы развития интеллекта младших школьников через нейродидактический контент. Рассматривается создание эффективной модели образования посредством нейродидактического контента. Считаем, что данное научное исследование удовлетворяет, с одной стороны, потребность в подготовке квалифицированного специалиста, способного решать различные социально-педагогические, психологические задачи на начальном уровне общего образования в обществе.
Постулат системности в изучении проблемы удовлетворяет потребность в подготовке современных учащихся начальных классов, а полученные в результате исследования материалы оказываются эффективными с предоставлением устойчивой модели всем заинтересованным субъектам образования.
В настоящее время дефицит фундаментальных и прикладных исследований, направленных на интеграцию лучших мировых практик в учебный процесс, недостаточный подход младших школьников к повышению качества образования, опирающийся на новшества нейронауки, определяют актуальность проекта.
Цель проекта — Разработать и реализовать теоретико-методологическую концепцию развития интеллекта младших школьников через нейродидактический контент.
Опубликованы статьи в журналах (Список публикации)
Жұмабаева Ж.А. h-индекс 1
Analysis of Prospective Primary School Teachers’ Attitudes towards Mobile Learning Tools and Acceptance of Mobile Learning
2. The impact of integrated technology on students’ logical thought in mathematics: A case study of Kazakhstan
3. Meta-subject methodology approach in the training of future primary school teachers
4. Issues of Kazakh language teaching in elementary classes in terms of the meta-subject approach
Стамбекова А.С. h-индекс 4
Development of the project activities of future primary school teachers based on a collaborative environment
The model of pre-university training for people with disabilities in the system of inclusive higher education
Education for the disabled in accordance with the quality of inclusive education in the distance education process
Preparing future primary school teachers for trilingual teaching with clil technology
Opinions of disabled university students on the distance education process
Primary school teacher candidates’ views on multilingual concepts: A perspective of learning technology
Features of the transition from the traditional to the criterial assessment in schools of kazakhstan
Implementing polylingual space into the process of training future primary school teachers
Possibilities of the subject ‘information and communication technologies’ in accustoming primary school students to research activities
Нуржанова С.А. h-индекс 2
Features of the transition from the traditional to the criterial assessment in schools of kazakhstan
Implementing polylingual space into the process of training future primary school teachers
Possibilities of the subject ‘information and communication technologies’ in accustoming primary school students to research activities
Базарбекова Р.Ж h-индекс 0
Analysis of Prospective Primary School Teachers’ Attitudes towards Mobile Learning Tools and Acceptance of Mobile Learning
Development of university students’ metacompetence based on innovative technologies
Algorithmic methodological and mathematical literacy of the future primary education teacher: Perspective of learning technology
Нурланбекова А.Н. h-индекс 2
Criteria of subjectivity of master’s students instructional technology and education degree program
Developing primary school students’ skills on general developmental exercises and teachers’ professional development on learning technologies in physical education
Teachers’ Views on the Use of Information and Communication Technologies (ICT) in Education Environments
Structural peculiarities of social mental abilities of future teachers
Калбергенова Ш.Б. h-индекс 1
Effect of Using Hyflex Technology Learning on Preservice Teachers’ Success and Attitudes
Some instructional problems in the formation of family and moral values of students